Udskriv E-mail

     Salg af en restaurationsvirksomhed / ejendom er et samspil mellem:

                         * Mægleren
                         * Sælgeren 
                         * Markedsmekanismer som: 
                            Pris
                            Kontraktlige forhold / betingelser
                         * Finansieringskilder

                              samt naturligvis også: 

                          *
De opnåede resultater af virksomhedens historiske drift
                          * Fremtidige muligheder for virksomheden
                          * Overtagelse af bestående forpligtigelser mm.

oensk_1.jpg

Mægleren skal derfor - i høj grad - have ekspertise i branchen
" dels faglig, dels salgsmæssig ".

oensk_2.jpg
Det er for nemt for en " mægler ” at foreslå en for høj pris for virksomheden / ejendommen i håb om at få den til salg, og så efter nogle måneder, hvor virksomheden / ejendommen ikke kunne sælges, foreslå at prisen sættes ned. Samtidig fakturerer han for de afholdte udgifter til markedsføring mm..

                                                            - Risikoen / omkostningerne ligger altså 100% hos sælgeren - .

En nedsættelse til " den rigtige pris " efter 3 - 6 måneder er herefter desværre ikke altid nok til at få virksomheden og eller ejendommen solgt, idet køber, købers rådgivere- og eller finansieringskilder kan blive mistroiske, hvis en virksomhed / ejendom har været annonceret mange gange og nu pludselig - efter at man har brugt ressourcer og penge til markedsføring / salget - sættes ned i pris.

Dette vil ofte betyde at man for at sælge virksomheden / ejendommen bliver nødt til at sætte den til en lavere pris end den pris, den kunne være solgt til, hvis den var udbudt til den rigtige pris fra starten.

oensk_3.jpg
 
< Forrige   Næste >

GR erhverv  CVR - nr.: 26 17 74 72,  postadresse: Postboks 90,  3480 Fredensborg  tlf.: 4848 4237  mobil: 4072 4237  telefax: 4848 4267